Welcome to our website !

Οικονομία... στο supermarket

By 12:49 π.μ.

Αυτή η ανάρτηση είναι η δεύτερη στη σειρά ανάρτηση που αφορά την οικιακή οικονομία και πιο συγκεκριμένα την οικονομία στο supermarket. 

Το τελευταίο διάστημα, εν μέσω κρίσης, κάνουμε συνεχώς προσπάθειες να περιορίσουμε σημαντικά τα έξοδά μας στο supermarket εφαρμόζοντας μια σειρά από τακτικές:





  •   Προϋπολογισμός: προσπαθούμε στην αρχή του μήνα να προσδιορίζουμε ποιο θα είναι το ακριβές ποσό που θα δαπανήσουμε στο supermarket και προσπαθούμε να μην το υπερβαίνουμε.
  • Προγραμματισμός: προγραμματίζουμε τα ψώνια μας κάθε εβδομάδα ή 15 ημέρες και αποφεύγουμε τις συχνές βόλτες για να αγοράσουμε 1-2 πράγματα, καθώς έτσι υπάρχει ο κίνδυνος να υποκύψουμε στον πειρασμό για σπατάλες και για περιττά έξοδα.
  • Επιλογή supermarket ανάλογα με τις τιμές: προσπαθούmε να επιλέγουμε πολύ προσεκτικά σε πιο supermarket θα πάμε ή πηγαίνουμε σε διαφορετικά supermatket ανάλογα με τα προϊόντα που θέλουμε να αγοράσουμε.  Για παράδειγμα το Lidl έχει φθηνά ποτά και κρασιά, ενώ το Carrefour έχει φθηνά και καλά αλλαντικά κ.ο.κ.
  • Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας: τα τελευταία χρόνια αγοράζουμε όλο και πιο συχνά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private labels), δηλαδή προϊόντα ΑΒ Βασιλόπουλος, Carrefour κ.λ.π. Τις περισσότερες φορές τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι αντίστοιχα καλής ποιότητας με τις γνωστές και ακριβές μάρκες, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που τα προϊόντα αυτά παράγονται από τις ίδιες εταιρείες και τα ίδια εργοστάσια που παράγουν και τα επώνυμα προϊόντα.
  • Προσφορές: όταν μπαίνει προσφορά σε ένα από τα προϊόντα που καταναλώνουμε έτσι κι αλλιώς και το οποίο δεν λήγει (π.χ. χαρτικά, απορρυπαντικά, σαμπουάν κ.λ.π.) αγοράζουμε αποθέματα για τουλάχιστον 3 μήνες. Πάντα προσέχουμε, όμως, να μην παρασυρθούμε από μια προσφορά και να μην αγοράσουμε πράγματα τα οποία δεν θα αγοράζαμε διαφορετικά, γιατί τότε δεν κάνουμε οικονομία, απλά υποκύπτουμε στα τεχνάσματα των ειδικών του marketing. Επίσης, δεν παρασυρόμαστε αγοράζοντας πολύ μεγάλες ποσότητες από ένα προϊόν που είναι σε προσφορά γιατί σε γενικές γραμμές έχουμε προσέξει ότι όταν ένα προϊόν είναι σε προσφορά, συνήθως η προσφορά αυτή επαναλαμβάνεται σε 3-5 βδομάδες.
  • Τιμή κιλού, τιμή μονάδας κλπ.: Τα supermarket υποχρεούνται να αναγράφουν, στην ταμπέλα της τιμής του προϊόντος και την τιμή του κιλού ή της όποιας μονάδας μέτρησης του προϊόντος.  Το στοιχείο αυτό μας επιτρέπει να κάνουμε μια πιο ενημερωμένη αποφάση για όποια αγορά μας συμφέρει να κάνουμε, καθώς μπορούμε με άνεση να συγκρίνουμε την πραγματική διαφορά στην αξία του κάθε προϊόντος.  Για παράδειγμα, όταν έχουμε να αποφασίσουμε μεταξύ δύο απορρυπαντικών για το πλυντήριο, μπορούμε να διαλέξουμε εκείνο που έχει την χαμηλότερη τιμή κιλού όχι την χαμηλότερη τιμή στην συσκευασία.
  • Μήνας αποχής: περίπου μια φορά τον χρόνο, για έναν ολόκληρο μήνα, δεν πηγαίνουμε καθόλου στο supermarket. Κατά τη διάρκεια εκείνου του μήνα προσπαθούμε να αδειάσουμε όλα τα ντουλάπια μας από τα τρόφιμα τα οποία δεν έχουμε καταναλώσει και έχουν ξεμείνει από καιρό. Όταν περνάει ο καιρός μπορεί να ξεχάσουμε τι έχουμε αγοράσει και όταν πια τα ξαναδούμε να έχουν πια λήξει.  Με την μέθοδο αυτή, όμως, υποχρεούμαστε να ψάξουμε τι έχουμε μέσα στα ντουλάπια μας και στην κατάψυξη και να τα καταναλώσουμε, το συντομότερο. Προφανώς, βέβαια θα χρειαστεί να ξοδέψουμε κάποια χρήματα για να αγοράσουμε γάλα, ψωμί και λαχανικά κλπ, αλλά όχι περισσότερο από 50 ευρώ.
  • 1 € ανά άτομο ανά ημέρα: Μια φορά την εβδομάδα επιχειρούμε να τρώμε ένα φαγητό που δεν θα κοστίσει περισσότερο από ένα ευρώ ανά άτομο (όπως μακαρόνια, όσπρια κλπ.).
  • Κουπόνια: Τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα τα εκπτωτικά κουπόνια, τα οποία χρησιμοποιούμε, πάντα όταν τα βρούμε. Παρόλα αυτά, όμως, πάντα προσέχουμε να μην παρασυρόμαστε στην αγορά περιττών προϊόντων, και να τα χρησιμοποιούμε για προϊόντα τα οποία έτσι και αλλιώς θα αγοράζαμε.
  • Αγοράζουμε μόνο ότι καταναλώνουμε και αποφεύγουμε περιττές αγορές
Αλήθεια, εσείς τι μεθόδους εφαρμόζεται για να περιορίσετε τα έξοδα στα supermarket;

You Might Also Like

0 σχόλια